A Google Dokumentumok alkalmazást világszerte több, mint 100 millió ember használja minden egyes nap. Látszólagos egyszerűsége mögött viszont számos felfedezhető funkció és hatékonyságnövelő eszköz található. Ezeknek többsége a felhasználó igényeinek megfelelően szabja személyre a programot és mindemellett javítja a munkafolyamatot, illetve a termelékenységet is. Mai cikkünkben elhoztuk kedvenc trükkjeinket, hogy Te is kevesebb idő alatt végezhess el még több munkát. Ha érdekelnek ezek a tippek, akkor érdemes Velünk tartanod!
Szöveg hangalapú bevitele
Számos számítógép nem rendelkezik a beépített hangalapú diktálás funkciójával, ami valljuk be sok esetben igenis nagy segítség lehetne. A
Google Dokumentumok viszont rendelkezik ezzel a lehetőséggel, amit beállítani és használni is roppant egyszerű.
Az Eszközök menüben található Hangos gépelésnél aktiválható, azonban egy egyszerű billentyűzet kombinációval is elő tudjuk hívni. Ehhez nem kell mást tennünk, mint megnyomni a Ctrl+Shift+S (Windows), vagy Cmd+Shift+S (MacOS) kombinációkat. A képernyőn ekkor megjelenik egy mikrofon ikon, melyre rákattintva már diktálhatjuk is a szöveget.
Lehetőség van olyan parancsok megadására is, mint például a "bekezdés kiválasztása", vagy az "ugrás a sor végére".
Szöveghelyettesítések beállítása
Ez a hasznos funkció sok helyzetben megkönnyítheti az ember munkáját. Hogy miért? Mert elkerülhetjük vele például a sűrűn előforduló elírásokat, vagy a hosszabb szövegek beírását bizonyos rövidítések megadásával.
Ahhoz, hogy ezt meg tudjuk tenni, nem kell mást tennünk, mint az Eszközök menübe belépve, a Beállítások fül alatt a Helyettesítéseknél megadni a kívánt kombinációkat. Ezen az oldalon egyébként megtekinthetjük a program alap karakterkombinációit is.
Együttműködés az e-mailekkel
A Google Dokumentumok is, mint minden más Google program, szorosan kapcsolódik a többihez. Így nem meglepő, ha azt mondjuk, lehetőség van az e-mailek elküldésére a Dokumentumok alkalmazásból.
A Beszúrás menünél, az Építőelemek fül alatt találjuk az E-mail piszkozat lehetőséget. Megemlíthetjük azokat az e-mail címeket, amelyekre szeretnénk elküldeni a levelet, továbbá a fő szövegmezőben meg is tudjuk azt fogalmazni. Amint ezzel elkészültünk, a kék e-mail ikonra kattintva el is küldhetjük az elkészült mailt.
Betűtípusok és elrendezés módosítás
Bizony! Nem kell megelégedni az alapbeállításokkal. A Betűtípusok legördülő menüjében egészen egyszerűen tallózhatunk új, vagy saját típusokat, ezzel színesebbé varázsolva a dokumentumot. A Fájl menüre kattintva pedig az oldalbeállításnál olyan nézeteket állíthatunk be, mint például az oldal nélküli nézet. Ez lényegében egy oldaltörés nélküli dokumentumot hoz létre, ami hosszútávon a szemet is megkíméli.
Használjunk sablonokat!
A sablonok sok esetben korlátozzák a dokumentumot, azonban számtalan olyan esetet lehetne megemlíteni, amikor előnyökkel járnak.
A
Google Drive programban az Új hozzáadásnál létrehozhatunk Google Dokumentumot sablonokból. Itt körbe is lehet nézni, hiszen számtalan különböző sablon segítheti munkánkat.
Videóhívások kezelése
A Google Meet is beépített alprogramként szerepel a Dokumentumokban. Az alap felület jobb sarkában látható egy Meet gomb, melyre rákattintva egyből videóhívásokat indíthatunk. Egy esetleges megbeszélés közben is bővíthető a dokumentum, amit mások is láthatnak ez idő alatt.
Végezetül
A Google Dokumentumok szerintünk egy igazán remek kis program és ezekkel a trükkökkel roppant egyszerűvé tehetjük a munkát. Ti mit gondoltok róla? Hasznosan tartjátok ezeket a tippeket?