A Microsoft hétfőn felkeltette az Xbox X sorozatú játékkonzol termékcsalád iránti igényt, és lenyűgöző specifikációt mutatott be a következő generációs játékkonzol számára.
A játékkonzol műszaki adatai
- Az AMD Zen 2 RDNA architektúráján alapuló egyedi processzor, amely az
Xbox
One feldolgozási teljesítményének négyszeresét biztosítja, és a fejlesztőknek 12 teraflops GPU teljesítményt kínál - ez kétszer annyi, mint az
Xbox One X;
- Optimalizált változó sebességű árnyékolás, amely lehetővé teszi a fejlesztőknek az X sorozat teljes erejének hatékonyabb felhasználását azáltal, hogy lehetővé teszik számukra, hogy a képminőség romlása nélkül prioritássá tegyék az egyes játékfigurákra vagy környezeti tárgyakra gyakorolt egyedi hatásokat; és
- Hardvergyorsított DirectX Raytracing, amely a Microsoft szerint az első a konzolos játékhoz, valós időben valódi világítás, pontos visszaverődések és reális akusztika létrehozására.
A késleltetési idő minimalizálása
A Microsoft megkísérelte a régebbi generációs Xbox minden késleltetését eltüntetni a következő kiegészítések révén:
- Új generációs SSD tároló a nagyobb játékvilágokhoz, dinamikusabb és gyors betöltésért;
Gyors folytatás funkció, amely lehetővé teszi, hogy szinte azonnal akár több játékot folytathassunk felfüggesztett állapotból;
- Dinamikus késleltetés input, amely kiküszöböli a késleltetést az Xbox vezeték nélküli kontroller és a konzol közötti kommunikációból;
- A HDMI 2.1 innovációk támogatása, mint például az automatikus alacsony késleltetési mód és a változó frissítési sebesség, amelyek automatikusan a csatlakoztatott képernyőt a legalacsonyabb késleltetési módba állítják, és a képernyő frissítési gyakoriságát a játék frissítési gyakoriságával szinkronizálják, lehetővé téve a folytonos látvány megőrzését "szakadás" nélkül. és
- Támogatja a 120 képkocka / másodperc kimenetet, így a fejlesztők javíthatják játékaik realisztikáját.
Ezek mellett a Microsoft elkötelezett a visszafelé kompatibilitással, vagyis kedvenc régi Xbox játékaink is játszhatók maradnak az új konzolon.
A PC és a konzol játék világa tovább közelít egymáshoz
A GPU teljesítményének 12 teraflopra növelése azt jelenti, hogy a 4K HDR játékok 60-90 képkocka / másodperc sebességgel az asztali PC szintjét hozza a konzoloknak.
Biztos, hogy lesz némi fordulat még, a
PlayStation Sony nagyon csendes volt az elmúlt néhány hónap során, és ez azt jelentheti, hogy nagyszerű híreket hoznak az új PlayStation-nel kapcsolatban.
Bár a következő Xbox erősnek tűnik, a Sony
PlayStation és a
Nintendo szintén nem lesz gyenge.
Összességében a konzolos játékok erősebbek, mint valaha, az Xbox felhőalapú játékai szintén ígéretesnek tűnnek.
Meglátjuk élőben hogyan teljesítenek majd az új Xbox játékkonzolok.