Főoldal > Hirek > Újabb zombihálózat másfél milliárdos havi haszonnal

t: 1560

Újabb zombihálózat másfél milliárdos havi haszonnal

A „kattints és keress pénzt” típusú hirdetőoldalakat más néven PTC (paid-to-click) oldalaknak is nevezzük. A pénzkereséshez mindössze annyi a feladatunk rajtuk, hogy regisztráljunk, hozzákapcsoljunk egy online számlát (PayPal, AlertPay, stb), és hirdetéseket tekintsünk meg vagy rájuk kattintsunk. Ezek után pedig bezsebelhetjük a kis összegű honoráriumokat. Ezzel egy kiegészítő bevételt meg tudunk teremteni havonta, de nem nagy összegekről van szó. Vagy mégis? De persze nem ilyen kis körben.
Vannak olyan csoportok, melyek úgy tesznek szert hatalmas bevételekre, hogy vírussal fertőzött gépek végzik el helyettük a hirdetéslátogatást, nagy mennyiségben.
Ilyen a legutóbb felfedezett zombihálózat is, a Kaméleon. A körülbelül 120 ezer vírusfertőzött számítógépből álló botnet 202 oldalon dolgozik és havonta megközelítőleg 9 milliárd érvényes hirdetéskattintást generálnak. Ez havi 6 millió dollár, vagyis 1,4 milliárd forintnyi bevétel a csoport számára, bár azt még nem tudni, hogy hogyan jut el a pénz hozzájuk.
A Chameleon újszerű, nehezen leleplezhető eljárásokkal dolgozik, így kis mérete ellenére rendkívül hatékony. Motorja a Flash-animációkban tárolt hirdetésekkel is megbirkózik és tevékenysége kísértetiesen hasonlít a valós felhasználókéra. Változó és véletlen egérkattintások és egérmozgás jellemzi, mellyel nem egyszerű rájönni, hogy milyen kilétű a kattintó. A Spider.io biztonsági cégnek is csak úgy sikerült a vírusra rábukkanniuk, hogy gyanússá vált nekik a rengeteg Windows 7, azon belül is az Internet Explorer 9 alóli bejelentkezés.
Persze nem újdonságok az ilyen hálózatok, a közelmúltban a Symantec és a Microsoft együttműködése okozta egy hasonló hálózat „halálát”.


Hozzászólások

vissza a hirekhez | vissza címoldalra

Egy nagytudású okostelefon akár a 100-150 ezer forintot is meghaladhatja manapság a hazai piacon, de máshol is hasonlóan alakulnak az árak, melyek nagy része a reklámok díjai. De mi a helyzet, ha nem reklámozunk?
A kommunikáció és a hírközlés az egyik legszükségesebb tényező a nehéz helyzetekben, az úgynevezett kritikus infrastruktúra része. De ebben a rendkívüli időjárási helyzetben a tájékoztató honlapok is feladták.
A New York-i Radio City Music Hallban mutatták be a Samsung legújabb okostelefonját, a Galaxy S4-et. A cég csúcsmodelljének bemutatóját csak a Youtube-on több százezren nézték. A Galaxy S4 április végén kerül a boltokba az Egyesült Államokban.
Georgia Tech egyetem kutatónak hála felgyorsulhat a ma ismert WiFi alapú adatkapcsolat és akár szempillantásnyi idő alatt tölthetünk le gigabyte-nyi méretű adatmennyiségeket.