A Facebook úgy döntött tovább terjeszkedik, ezúttal a virtuális valóság (Virtual Reality – VR) világát tervezi meghódítani. Vajon jövőre már hüvelykujjunk felmutatásával kell lájkolnunk ismerőseink babafotóit?
Alig egy éve, hogy a Facebook megszerezte az Oculus Rift nevű virtuális szemüveg licenszét, amely hatalmas összegért, két milliárd dollárért cserélt gazdát. Az új bejelentésük alapján ezen túlmenően máris saját szemüveges megoldást fejlesztenek, amely sokkal inkább a közösségi médiára lesz tervezve.
Chris Cox, a Facebook-tól a Laguna Nigel-i konferencián beszélt a vállalat virtuális valóság irányába haladó gondolatairól és terveiről a jövőre vonatkozóan. Így fogalmazott:
„A virtuális valóság elég menő dolog! Mi is éppen egy VR alkalmazás fejlesztésével vagyunk elfoglalva.(…) Amikor bent vagy, rádöbbensz, hogy amit most látsz, az már a jövő, és hogy ez mennyire király. Amikor Facebook-ozol, csak apró részleteket osztasz meg, egy fényképet, egy videót, egy gondolatot.” Cox még azt is hozzátette, hogy a virtuális valóságban ehhez képest egy sokkal teljesebb képet tehetünk közzé, egy valóságosabb énünket oszthatjuk meg ismerőseinkkel.
Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója és egyben elnöke azt írt blogján, nagy lehetőségeket lát a technológiában, mind a videójátékok, kommunikáció, orvostudomány és oktatás területén is. Ezen kívül persze a szórakoztatást is komolyan figyelembe veszik. Hamarosan ugyanis általuk megnyílik a világ első virtuális valóság mozija, az Oculus Cinema is.