Lassan megszokott jelenség a nagy rajongótáborral, illetve felhasználókörrel rendelkező internetes játékok és alkalmazások indulásakor, hogy a nagyszámú, azonos időben bejelentkező felhasználótömeg leterheli az üzemeltető rendszereket, így az első napokban elégedetlen hangok szólnak a közösségi médiában az adott szolgáltatásról. Ezt tapasztalhatták akár a World of Warcraft, a Diablo 3 vagy a Battlefield-sorozat felhasználói is, az indulásokkor meglehetős várakozási idők fordultak elő. Így történt napjaink legfelkapottabb játéka, a Grand Theft Auto V online játékmódja indulásának esetében is.
A GTA V Online valójában a játék egy kiegészítője, melynek működtetését kedden kezdték meg, pár héttel a játék piacra kerülése után. A népszerűsége az egekben, ami eddig sem kicsi, a vélhetően a sandbox játékok királyává avatható GTA V rekordokat döntögetett mindenhol. A szerverek indulásakor rengeteg bejelentkezés történt, amit a rendszer már nem bírt el. Sokan nagy várakozási időkkel, mások megakadásokkal, hibákkal szembesültek, alig néhány felhasználó mondhatta szinte azonnal magának az élményt, hogy már az induláskor játszhatott online.
Ennek volt köszönhető a számos negatív közösségi megnyilvánulás a játékról, sokan elégedetlenek voltak a rendszerrel és voltak, akiknél felvetődött a kérdés, hogy a Rockstar Games miért nem duplázta meg a tervezett szerverkapacitást. A válasz erre egyszerű. A játékkiadók inkább elviselik a kezdeti nehézségeket és a későbbi, állandósuló felhasználómennyiségre optimalizálják a szervereket, mert az ilyen összetett tevékenységeket folytató szerverekhez nehezebb hozzájutni.
A Rockstar Games a Twitteren már kedden tájékoztatta az elégedetlen játékosokat arról, hogy már dolgoznak a probléma kiküszöbölésén. Így aki az internetes játékmóddal szeretne játszani, ne lepődjön meg, ha akadozna a szerver, vagy nem engedné fel. Várhatóan hamar stabilizálódik a GTA V Online helyzete.