Szeptember 20-án, pénteken jelentette be a Valve a készülő
SteamOS-t, mely a szerdán bejelentett SteamMachine konzol operációs rendszere lehet, s melyhez majd a szeptember 27-én bejelentett Steam Controller tartozik majd játékvezérlőként. Mivel a Valve eddig csak a Windows-os számítógépeken volt jelen, érthető a terjeszkedés oka. Egyes hírek szerint a Valve nem nézi jó szemmel a Microsoft új platformirányait és ezért is nyitnak új lehetőségek felé. Ennek eredménye lett a Linuxon futó Steam, melyen már több, mint 200 megvásárolható játék elérhető. Továbbá a nappalinkba vinnék a szórakozást, melyet ez a három bejelentés biztosít.
A SteamOS-t futtató platform 2014 elején jelenik meg és a SteamMachine nevet kapja majd. Pontos technikai specifikációkat nem közöltek, de biztosították arról a felhasználókat, hogy feltörhetőek, módosíthatóak lesznek a termékek, ez annyit jelent, hogy a programozók számára csak az eszközök képességei szabnak határt az új ötletek kifejlesztésében. A cég érezhető szándéka az, hogy szabad eszközöket és szoftvereket teremtsen, átjárható platform-megoldásokkal. Plusz egy példa: a Steam Controller várhatóan nemcsak a SteamOS-SteamMachine együttesével lesz használható.
Külön figyelmet érdemel a Steam Controller, mely olyan újításokkal rendelkezik, amelyeket eddig sehol máshol, más konzolok vezérlőjénél nem láthattunk. A forma maradt a régi, viszont az analóg, mozgatható karok eltűntek, helyettük a dual trackpadnek nevezett vezérlés lép életbe. Ezek hasonlítanak a laptopok touchpad-jára, csak gombként is használhatóak.
A Steam Controller