Hatalmas anyagi károkat okozhat a Japán akkumulátorgyártó cégnek, ha kiderül, hogy gyártási hiba miatt mondták fel a szolgálatot termékeik, hiszen éppen hogy elkezdték a gyártást, rögtön 800 megrendelés érkezett be hozzájuk. Január elején több Boeing 787-esben található Dreamliner akkumulátorban is hibát észleltek, ami a vezetők szerint sem elhanyagolható dolog. Idézem Deborah Hersman szavait: „Tanúi voltunk annak, hogy két hét leforgása alatt kétszer mondták fel a szolgálatot a 787-esekben az akkumulátorok, és leállt az egész gépflotta. Ezeknek az eseményeknek a súlyát nem szabad alábecsülni”. Első vizsgálatok szerint rövidzárlat és a hőtermelés által keletkezett ellenőrizetlen kémiai reakció okozta a hibát a Dreamliner akkumulátoraikban, de a pontos adatokra még várni kell. Deborah Hersman nyilatkozata szerint még nem lehet biztosan kijelenteni, hogy a rövidzárlat miatt keletkezett e az angol szakirodalom szerint thermal runaway-nek (termikus megfutás) nevezett esemény, vagy esetleg fordítva. Az első ilyen jelenséget Január 7.-én észlelték Bostonban, majd nem sokkal később egy japán légitársaság szintén ilyen típusú gépe is kényszerleszállást hajtott végre Kelet-Japánban. A jelenséget szerencsésen időben észrevették, miután meghibásodott az akkumulátor, a pilótafülkében égésre utaló szagot észleltek. Ezeket a gépeket a hibák kivizsgálásáig sehol nem engedik repülni, hisz a világ több pontján is észlelték ugyan ezeket a problémákat, összesen öt feljegyzett esetről lehet tudni, köztük van az említett Japán esemény és az Egyesült Államokban is előfordult már rá példa. Minden esetre nem titkolják, hogy véleményük szerint gyártási hibáról lehet szó, a vizsgálat folyamán főleg erre utaló jeleket keresnek a szakemberek, hogy a gyártás folyamán nem e kerülhettek idegen és káros anyagok az akkumulátorokba.