Az Ericcson ConsumerLab több, mint negyven ország tizenöt nagyvárosának 1,1 milliárd lakosát kérdezte meg ebben a globális felmérésben. Az eredmény a következő lett:
A felmérések szerint az okostelefon tulajdonosok mintegy negyven százaléka már reggel ”telefonál” , még mielőtt kikelne az ágyból. Ezután következik az a hetven százalékos csúcs, amikor is munkába és iskolába menet a tömegközlekedési eszközön megosztják ismerőseikkel, barátaikkal a legfontosabb információkat. Ezek közül a legnépszerűbb a „már megint iskolába kell menni” és a többi utastársak kritizálása. Az utazás végeztével a posztolások természetesen nem fejeződnek be, ilyenkor következnek a „minek jöttem be az iskolába” és hasonlók.
Az okostelefon tulajdonosoknak több, mint a fele pozitív visszajelzést ad a választott mobilszolgáltatója felé. Mindössze két százalék elégedetlen a szolgáltatásokkal és a kínált és szabadon választott alkalmazásokkal. A maradék negyvenöt százalék, tartózkodó állásponton van.
Az okostelefon használók szinte száz százalékának volt már problémája a készülékével, főként az internet szolgáltatással, de a többség tolerálja ezt és egyetért azzal, hogy néha előfordulhat ilyen korlátozottság. A tulajdonosok fele szinte hetente találkozik a problémákkal s az elmondások szerint tizenhat százalék szinte, mindennap tapasztal ilyeneket. Ők természetesen egyáltalán nem tolerálják ezt a fajta korlátozottságot és komoly fejlődést várnak a jövőre nézve.
A „legnépszerűbb” hibajelzés a közösségi oldalaknál jelentkezik, ezt követik a le- és feltöltések, majd az e-mail-ezés. Sokan ezt türelmesen kezelik; vannak, akik hamar zsebre vágják a készülékek de senki nincs, aki emiatt többet ne használná ezeket az okos alkalmazásokat.