Tavaly ilyenkor, augusztus elsején indították azt a Kickstarter-es projektet, melyet egy virtuális valóságot szimuláló szemüveg elkészítéséhez hoztak létre. A szemüveg neve az Oculus Rift, melynek feladata a játékos számára a szó szerinti „játékban játszás” illúzióját megteremteni. Tehát ha a felhasználó ezzel a kiegészítővel játszik, az élmény hasonló ahhoz, mintha a valóságot látná, mivel az eszköz képernyőjét rendkívül közelről figyeli a játékos szeme és nincsenek zavaró tényezők az élmény megzavarásához.
Az egy hónapos élettartamú Kickstarter-projekt kimagaslóan sikeres volt, a kitűzött 250.000 dolláros összeg helyett, több mint 1 millió dollár adakoztak a támogatói, sőt a
projekt Kickstarteres oldala szerint már az összes adományozott összeg azóta megközelíti a 2 és fél millió dollárt.
Az Oculus a sikerre alapozva nagyobb szabású tervekbe kezdett, ugyanis ez a csapat továbbfejlesztené a VR-szemüveget és a technológiát is, mivel ezen a téren még eléggé gyerekcipőben járunk. Szintén ez a célja John Carmacknek, a híres-hírhedt Doom és Quake játékok kiadójának fejlesztője, aki most csatlakozott az Oculushoz, hogy tevékenyen kivehesse a részét a technológia kibontakoztatásában.
A korábbi hírekkel ellentétben Carmack nem hagyta ott az id Software-t, mindkét helyen ugyanúgy dolgozik majd, de ahogy ő maga is fogalmazott: „Nagy horderejű a virtuális valóság technológiák jelentősége most, mikor még ennyire ritka és fejletlen, így most még mindenki úttörő lehet az informatika ezen területén, aki belevág a fejlesztésekbe, így én is lelkesen fogok részt venni a munkákban.”
Arról is szárnyra kaptak hírek, hogy a DOOM 4 és már a DOOM 3 BFG Edition is képes lesz a hardver kezelésére. A játékfejlesztők számára fejlesztői csomagot is kiadnak, mely lehetőséget ad a hardver játékokba illesztésére és használatára.
Forrás: Kickstarter, itcafe.hu