> 2019 legfontosabb 8 technológiai trendje - 2. rész
Folytatjuk előző heti cikkünket a második 4 top technológiai trendről 2019-ből. A héten a felhőről, a drónos kiszállításról a mesterséges intelligenciáról és a virtuális valóságról lesz szó.
Felhőalapú rendszerek
A felhőalapú számítástechnika egy ideje működik, de az utóbbi években felhasználása virágzott. Manapság a vállalatok 90%-a valamilyen típusú felhőszolgáltatást használ, és csak 2019-ben várhatóan az Egyesült Államok 124,6 milliárd dollárt költ. A világméretű kiadások várhatóan 210 milliárd dollárt fognak elérni, ami 2018-hoz képest 23,8%-os növekedést jelent.
A vállalkozások felhőalapú számítástechnikája fejlődik. A szerverintegráció hamarosan felesleges lehet, mivel az adatokat egyre inkább online tárolják. Év elején Ross Winser, a Gartner vezető kutatási igazgatója kijelentette, hogy "a globális szervezetek több mint 20%-a kiszolgáló nélküli számítástechnikákat telepít 2020-ra, ami a mai, kevesebb, mint 5%-ról jelentős növekedést jelent".
Drón kiszállítás
A drónszállítások valóban elindultak 2019-ben számos társasággal, köztük az Uber Eats-szel, az Amazon-nal és az Apple-lel, akik dróntechnikájuk fejlesztésén dolgoznak.
A Wing (a Google leányvállalata) és az UPS azonban az első olyan társaságok, amelyek Szövetségi Repülési Igazgatóság (FAA) tanúsítványt kaptak.A Wing, akinek a tanúsítása lehetővé teszi, hogy egy pilóta több drónt reptessen egyszerre, októberben fejezte be első drone-szállítását Christiansburgban (Virginia). A társaság azt tervezi, hogy próba-drón kézbesítési szolgáltatást nyújt a város 22 000 lakosának olyan tárgyakkal kapcsolatban, mint a Walgreens gyógyszer, cukorka és a FedEx szállítmányok.
Az egyik legsikeresebb drónszállító cég a Zipline, mely 2019 májusában 1,2 milliárd dollárra volt becsülve. A Zipline sürgős gyógyszereket, köztük vért és oltóanyagokat nyújt Ruandában és Ghánában, egy olyan területen, amely közel 22 millió ember otthona.
A drónok kézbesítése továbbra is számos aggodalomra ad okot, ideértve a biztonságot, az időjárás hatását, a hatótávolságot és a zajszennyezést.
AI - mesterséges intelligencia
Az Amazon az AI-t úgy határozza meg, mint „a számítógépes tudomány területét, amely az emberi intelligenciával általában összefüggő kognitív problémák megoldására szolgál, mint például a tanulás, a problémamegoldás és a mintafelismerés”.
Ma az AI a vállalkozások 83%-ának stratégiai prioritása, és 2025-re várhatóan 190 milliárd dolláros iparává válik.
Az AI még nem tud gondolkodni vagy empatikus lenni, mint egy ember, de a társaságok ezen képességek fejlesztésén dolgoznak azáltal, hogy az AI rendszereket megtanítják az arckifejezések felismerésére és értelmezésére, a betegek viselkedésének figyelemmel kísérésére, valamint a marketing kampányok fogyasztói reakcióinak reagálására.
Virtuális- és kiterjesztett valóság
Az előrejelzések szerint 14 millió kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) eszköz kerül eladásra 2019-ben.
A VR teljesen elmeríti a felhasználókat egy háromdimenziós számítógép által generált világban, míg az AR digitális funkciókat ad a felhasználó meglévő élő nézetéhez (például
Snapchat filterek vagy a
Pokemon Go).
A videojátékok képviselik a piac legnagyobb részét, a VR játékberendezések teljes árbevételével az év végére várhatóan 15 milliárd dollárt érnek el. A technika azonban a játék világán kívül is alkalmazható, például segítséget nyújt a foglyoknak a társadalomba való visszatéréshez való felkészüléshez, harci pilóta gyakorlásra, hogy biztonságosan teszteljék a repülőgépeket, és a fogyasztók számára a nyaralás megtapasztalására a foglalás előtt.
A gyártók világban az AR egyre inkább jövedelmezővé vált, mivel tájékoztatja a munkavállalókat a gépek hibás működéséről és figyelmeztetést ad a potenciálisan veszélyes körülményekre. Használható a tervezés és összeszerelés magával ragadó képzéséhez, valamint távoli szakértői segítségnyújtáshoz.
A cikk első része
itt olvasható.