A VR alkalmazások és játékok akár jók, akár rosszak, abban mind hasonlóak, hogy meglehetősen komoly hardverigényekkel rendelkeznek. A Steam által bevezetendő új technológiának köszönhetően azonban a kevésbé nagy teljeesítményű gépek is alkalmasak lesznek arra, hogy élvezhető minőségűen nyújtsák a VR élményt a játékosoknak.
Új grafikai megoldás
Alex Vlachos, a Valve grafikai programozója a héten egy blogbejegyzésben taglalta az újítást, amely alapvetően a megjelenítendő képkocka sebességet növeli meg, ezzel folyamatosabb, élvezhetőbb képet alkotva a szemüvegekben. A SteamVR célja ezzel a stabil FPS (frame per second) szám fenntartása, akkor is, ha a hardver esetleg nem lenne képes ekkora teljesítmény leadására.
"Amikor a SteamVR azt tapasztalja, hogy az alkalmazás képtelen tartani a képkocka sebességet, a Motion Smoothing veszi át az irányítást. Fogja a legutolsó két képkockát, és egy becslést ad a következő képkockára. Az így létrejövő képkockák összességében folyamatos, akadozásmentes eredményt adnak. Ez azt jelenti, hogy a játékos továbbra is teljes képkocka sebességen élvezheti a játékot, míg a hardver akár csak minden második megjelenített képkockát generálja." - magyarázta Alex a blogbejegyzésében az új technológia működését.
SteamVR játékok
Azok a játékosok, akik a SteamVR játékait low-end számítógépen szeretnék játszani, innentől nem kell aggódniuk az FPS-ük miatt. Viszont a high-end gépesek is profitálnak az újításból, hiszen az ő FPS-ük is jóval kiegyensúlyozottabb lesz, nem lesznek visszaesések még nagy felbontás esetén sem.
Steam alkalmazás mobilra
Tudtad, hogy mobilra is van Steam alkalmazás? Ráadásul ingyenesen elérhető
androidos és
IOS-es változatban is. Így mobilodról chatelhetsz, menedzselheted játékaidat, vagy használhatod a nagyobb biztonságot nyújtó kétlépcsős bejelentkezési lehetőséget is vele.