A tinédzserek 95 százaléka rendelkezik valamiféle okostelefonnal. Közülük 45% csaknem folyamatosan online, viszont a fiatalabb internet felhasználók nem csatlakoznak olyan nagy számban a Facebookhoz, mint ahogyan az idősebbek teszik, mutatja egy tanulmány. Habár a Facebook dominálta a közösségi médiát az összes korcsoportban az elmúlt évtizedben, mostanában kezd háttérbe szorulni a YouTube, Instagram és Snapchat által a tinik körében.
Csökkenő Facebook népszerűség
A
Facebookot jelenleg még a 13 és 17 éves közötti korosztály több mint fele használja. Ez elsőre egész jónak tűnik, viszont 85%
YouTube-ozik, 72%
Instagram-ozik és 69%
Snapchat-ezik.
Mögöttük 'kullog' a Twitter 32%-kal, a Tumblr 9%-kal és a Reddit 7%-kal.
A tinik közösségi médiafogyasztási szokásai változnak, míg 2015-ben a megkérdezetteknek csak 24%-ka volt szinte állandóan online, mára ez az arány a duplájára növekedett. A felhasználók száma is sokkal inkább húzott a Facebook felé.
Tini közösségi média
A szakértők szerint azért van így, mert a Facebook sosem igazán fogta meg a fiatalokat. Nekik ez a fórum túlságosan nyitott, túlságosan kitárulkozó. Szívesebben fordulnak inkább a nagyobb pörgést kínáló szolgáltatásokhoz, ahol a posztjaik csak egy gyors nevetés erejéig élnek és utána eltűnnek a semmiben.
Az ifjak változó hajlama persze nem feltétlenül ad okot csodálkozásra. A felnövekvő generáció nagyon ritkán választotta ugyanazokat a trendeket, mint elődeik. Elég csak a zenére vagy akár a divatra gondolni. Annyi biztos, hogy ha a Facebook nem próbál meg a kedvükre tenni, idővel ki fog kopni a toplistáról és hamarosan már csak az öregek platformja lesz...