A napokban mutatták be a teljesen elektromos H1-es Hummer-t, ráadásul nem is akárki rántotta le a leplet a járműről. Maga a Terminátor, azaz Arnold Swarzenegger konferálta fel a prototípus terepjárót.
Elektromos Hummer
Az elektromos autókról alkotott elképzelésünket bolygatja meg alaposan az újdonsült H1-es azaz az elektromos Hummer, ez ugyanis nem a tipikus kis városi autó, amivel munkába megyünk, vagy a közértbe.
A négykerék meghajtású Hummer terepjáró jócskán nagyobb az átlag elektromos testvéreinél, 3,3 tonnás versenysúlyával és tekintélyt parancsoló méreteivel a többiek fölé magasodik. Az elektromos meghajtáshoz mindkét tengelyre egy-egy elektromotor került, amelyhez egy 100 kWh-os akkumulátor is jár. Ezzel a felszereltséggel úgy 300 kilométeres hatótáv várható az új elektromos Hummerrel. Az elektromos H1-es maximális sebessége 120 kilométer óránként.
Shwarzenegger új gépe mégsem a Hummer H1
A híres színész régebbi G-Wagen Mercedes-ét is ugyanez a cég dolgozta meg. A 30 éves autóban kicserélték a hagyományos benzines motort és elektromosat helyeztek el benne. Így került hát képbe a Terminátor a H1-es Hummer esetében, amivel pontosan ugyanezt az eljárást ismételték meg, csak jóval nagyobb méretekben.
A kivitelező Kreisel cég elmondása alapján az egész átalakítás két hónap alatt történt meg, ebbe beleértve a Hummer H1 tervezését és kivitelezést is. Ez nem is hangzik sok időnek elsőre, de ha jobban belegondolunk, a Hummerben bőven volt hely az akkumulátoroknak, így ezen nem sokat kellett töprengeniük a mérnököknek.
A Kreisel a H1-esen kívül arról is információkat közölt, hogy egy új kutató és fejlesztő központot létesítenek Ausztriában. Kíváncsian várjuk, mivel rukkolnak elő legközelebb!