A Google és az Apple ádáz versenyt vív azért, hogy melyiküknek sikerült több készülékre elhoznia a kiterjesztett valóság funkciót, amely szervesen beépülhet aztán a mindennapjainkba. A filmeken látott jövőkép itt van az ajtóban.
Google ARCore kiterjesztett valóság
Ha a Google tud valamit, akkor az az, hogy hogyan vigye el a lehető legtöbb embernek a technológiai újításokat. A keresőóriás hét terméke több milliárd felhasználóval bír, beleértve a Google Maps-et, Gmailt és persze a világ legismertebb internetes keresőjét is.
Hogy szert tegyenek még pár millió felhasználóra, a kiterjesztett valóságot kínálják tálcán nekünk. Bejelentették az ARCore-t, amely egy olyan szofvercsomag, amellyel a fejlesztők kiterjesztett valóság applikációkat hozhatnak létre androidos mobil eszközökre.
A kiterjesztett valóság fogalma körülbelül azt jelenti, hogy a valóságot mutató élő képen valós időben tűnnek fel meg olyan animációk, szövegek, amelyek a környezetükhöz alkalmazkodva, arra reagálva, akár abból információt merítve jelennek meg. Ilyen volt például a hamar kidurrant, ám annál nagyobbra fújt Pokémon GO appja is, vagy az
androidra és
IOS-re kiadott Snapchat élő filterei, amik azonnal követik a felismert arcot.
Apple ARKit vetélytársa
Az Apple hasonló elgondolású és rendkívül hasonló nevű fejlesztőcsomagja az ARKit, amelyet az iPhone-os fejlesztők használhatnak fel. Ezzel száll szembe most az ARCore, amelyet egyelőre csak a Google saját telefonján lehet hasznosítani, amelyen a legjújabb, Oreo android operációs rendszer fut. A közeljövőben a Google Huawei, LG és Asus telefonokat is beveszi a tutiba.
A Google már korábban kacérkodott a kiterjesztett valósággal, a Tango Project 2013-ban lett bejelentve, nagy hangsúlyt fektetett a szenzoros megfigyelésekre és adatfeldolgozásokra. Úgy tűnik ez a projekt szépen lassan el fog tűnni és sokkal nagyobb hangsúlyt és energiát tesznek inkább az ARCore fejlesztésébe.