Főoldal > Hirek > A Google személyre szabott ruhákat varr

t: 1400

A Google személyre szabott ruhákat varr



Egy új kampányba kezdett a Google a H&M-mel karöltve, mellyel a személyre szabott ruhák mellett az adatokat és azoknak intelligens, korszerű összegyűjtését is népszerűbbé és divatosabbá teszik.

Aktivitásunk ruha formában

Hogy hogyan is néz ki az életünk egy ruhaként? Körülbelül erre fognak választ adni ezek a ruhadarabok, ugyanis a felhasználók aktivitásából születő adatok alapján fognak létrejönni. A Google és H&M leányvállalata, az Ivyrevel egy olyan Androidos alkalmazáson dolgoznak, amely nyomon követi a mobil tulajdonosának életét. Hová megy, mit csinál, hol és mivel szórakozik szabadidejében, és a többi. Ehhez a Google Awareness API-ját használják fel, amely gyakorlatilag mindent felhasznál a mobil érzékelőiből, amit csak tud, hogy információt nyerhessen a környezetéről. Mozgásdetektort, kamerát, bluetooth és wifi jeleket, GPS-t és amit csak tud. Az így nyert információk alapján a Ivyrevel egy 'adat-ruhát' készít el, amely tükrözni fogjak a begyűjtött adatokat.

Hogyan lesz adatból ruha?

Hogy pontosan hogyan is alakítják át a divatguruk a begyűjtött információt egy ruhakölteménnyé? Nos ez még nem teljesen világos. Annyi biztos, hogy a ruha hivatalos vagy hétköznapi hordásra lesz alkalmas és a megjelenése, illetve a rajta található kiegészítők fognak majd árulkodni a felhasználóra. Például egy svéd hölgy, aki szeret fogadásokra járni, egy olyan fekete bársony alkalmi kosztümöt kap, amelyen gyémánt díszek csüngenek. Persze ezt talán az adatgyűjtés nélkül is létre lehetne hozni, de hát abban akkor mi lenne a marketing? A Google azt is leszögezte, hogy bár ezek a ruhák modernek lesznek, nem kerül beléjük semmilyen kütyü vagy elektronika, még csak világító elemek sem. A lényeg az adat ruhává transzformálása.


Hozzászólások

vissza a hirekhez | vissza címoldalra

Drasztikusan csökkent az utóbbi két évtizedben az izlandi fiatalok dohányzási, alkohol és drogfogyasztási rátája. Ezen mutatóik mindig is Európa legjobbjai közé helyezték őket, legújabb kimutatásaik alapján viszont mindenkit leköröztek ebben a témában.
A Facebook néhány tippel próbál útmutatást adni a nála hirdető cégeknek. Mivel elég sok adat áll rendelkezésre náluk a felhasználóik viselkedéséről így érdemi elemzéseket végezhetnek amikkel hatkényabbá tehetők a hirdetések is. Miért jó célpontok ők?
Valentin-nappal kapcsolatban eléggé megoszlanak a vélemények, van aki szereti és van aki nagyon utálja. A Valentin-nap ellenzők már odáig is elmentek, hogy anti-valentin napokat is szoktak szervezni. A legtöbb kritika amiatt szokta érni a Valentin-napot,
A Microsoft bejelentette, hogy megvásárolta a torontói székhelyű Maluuba startup céget, amely egy mély tanulásos algoritmusú mesterséges intelligencia fejlesztésével foglalkozott. Ezzel az új technológiával komoly vetélytársa lehet a Google és Facebook ..