Egy új kampányba kezdett a Google a H&M-mel karöltve, mellyel a személyre szabott ruhák mellett az adatokat és azoknak intelligens, korszerű összegyűjtését is népszerűbbé és divatosabbá teszik.
Aktivitásunk ruha formában
Hogy hogyan is néz ki az életünk egy ruhaként? Körülbelül erre fognak választ adni ezek a ruhadarabok, ugyanis a felhasználók aktivitásából születő adatok alapján fognak létrejönni. A Google és H&M leányvállalata, az Ivyrevel egy olyan Androidos alkalmazáson dolgoznak, amely nyomon követi a mobil tulajdonosának életét. Hová megy, mit csinál, hol és mivel szórakozik szabadidejében, és a többi. Ehhez a
Google Awareness API-ját használják fel, amely gyakorlatilag mindent felhasznál a mobil érzékelőiből, amit csak tud, hogy információt nyerhessen a környezetéről. Mozgásdetektort, kamerát, bluetooth és wifi jeleket, GPS-t és amit csak tud. Az így nyert információk alapján a Ivyrevel egy 'adat-ruhát' készít el, amely tükrözni fogjak a begyűjtött adatokat.
Hogyan lesz adatból ruha?
Hogy pontosan hogyan is alakítják át a divatguruk a begyűjtött információt egy ruhakölteménnyé? Nos ez még nem teljesen világos. Annyi biztos, hogy a ruha hivatalos vagy hétköznapi hordásra lesz alkalmas és a megjelenése, illetve a rajta található kiegészítők fognak majd árulkodni a felhasználóra. Például egy svéd hölgy, aki szeret fogadásokra járni, egy olyan fekete bársony alkalmi kosztümöt kap, amelyen gyémánt díszek csüngenek. Persze ezt talán az adatgyűjtés nélkül is létre lehetne hozni, de hát abban akkor mi lenne a marketing? A Google azt is leszögezte, hogy bár ezek a ruhák modernek lesznek, nem kerül beléjük semmilyen kütyü vagy elektronika, még csak világító elemek sem. A lényeg az adat ruhává transzformálása.