A Facebook néhány tippel próbál útmutatást adni a nála hirdető cégeknek. Mivel elég sok adat áll rendelkezésre náluk a felhasználóik viselkedéséről így érdemi elemzéseket végezhetnek amikkel hatkényabbá tehetők a hirdetések is. Miért jó célpont a magányos ember?
Marketing a magányosokért
"Nem az a pillanat számít, amikor meghasad a szív, hanem az utána következők. Hogyan segíthetnének a cégek azon az úton, amelyen a meghasadt szívű ember végigmegy?" - írta a
Facebook a hirdetőinek. A továbbiakban azt is közölték, hogy a nemrég szinglivé vált emberek sokkal mobilabbak, sokkal nyitottabbak az új közösségi élményekre a különféle mobil alkalmazásokon keresztül. Így a legjobb elérhetőségük egyértelműen a mobilkészülékük. Arra is kitérnek, hogy az ilyen személyek megszólításánál nagyon fontos hogy a megszólított személy lelkiállapotának megfelelő hangnemet használják. Különösen fontos az empátia ünnepekkor, amikor még érzékenyebbek lehetünk az egyedüllétre. A megfelelő hangnemmel azonban olyan kapcsolatot építhet ki cég és felhasználó, amely hosszú távú és gyümölcsöző lehet. És hogy ezt elérjék, a szakítás után lévőknek új élményeket kell nyújtani, amelybe a hirtelen felszabadult idejüket és energiájukat fektethetik. Így jó ötlet lehet utazással, új munkával, hobbival és más szabadidős tevékenységekkel megcélozni az illetőt, hogy sikeres legyen a marketingfolyamat.
Reklám az egyedül lévőknek
A lényeg tehát, hogy a szinglik és törékeny hangulatú emberek jó táptalajt biztosíthatnak a hirdetőknek, így ügyes célzással nagyon hatékonyan lehet nekik eladni a megfelelő termékeket és szolgáltatásokat. Érdekesség, hogy a Facebook kutatásai szerint a férfiak sokkal érzékenyebbek a szakítás után. Ráadásul a szakítás előre is alaposan megjósolható az illető posztjai alapján. A jellemző szavak felbukkanása biztos jel arra, hogy az illető párkapcsolati státusza hamarosan egyedülállóra fog változni.
Persze a Facebook már önmagában vonzza a magányosakat, hiszen a netes közösség is közösség, és a
Messenger applikációban chatelés is beszélgetés.