Az óriási, vágott zsemle formájú Airlander 10 léghajó túl van első tesztrepülésén, amely során 20 percen át tartózkodott a levegőben.
Airlander 10 tesztrepülése
Régóta készültek a hajó mérnökei arra, hogy végre repülés közben láthassák a világ legnagyobb repülőjeként számon tartott járművet. Az eredetileg az amerikai légierő által pénzelt projektet később a
Hybrid Air Vehicles vállalata vette át és jelenleg is ők menedzselik a fejlesztéseket. Érdekes, hogy a költségeik egy részét közösségi támogatásból nyerték, csaknem négy és fél millió dollárt sikerült ezzel a módszerrel a hajóra költeni. Ezen kívül még az Európai Unió és Anglia is a finanszírozók listáján szerepel.
A legnagyobb repülő jármű
A gigászi méretekkel rendelkező léghajó 90 méteres hosszúságával és 42 méteres szélességével tekintélyt parancsoló látvány a felhők között. Méreteinek köszönhetően megelőzte a korábbi csúcstartó Airbus A380 repülőgépet is. Árban is kedvezőbb, átszámítva "csak" 9 milliárd forintba került, szemben az A380 100 milliárdos árával. Hatalmas ballonjaival és a bennük lévő csaknem 40.000 köbméternyi héliummal képes a levegőben maradni. A hatalmas járművet egyértelműen nem arra tervezték hogy gyorsan lehessen vele nagy távolságokat megtenni. Ellenben rendkívül környezetbarát és képes akár 10 tonna rakományt is szállítani. Képes földön, vízen és jégen is landolni, felszállásához pedig nem kell hosszú kifutópálya, csak egy akkora sík terep, amin elfér és a szabad ég felette.