Talán neked is feltűnt, hogy mostanában a Facebook bejegyzések között minden harmadik-negyedik valamilyen ajánlott tartalom, azaz reklám. Miért árasztották el ezek hirtelen a Facebook oldalt?
Bevétel a reklámokból
A válasz sajnos egyszerű, azért mert Mark Zuckerberg és csapata így döntöttek. Mivel a reklámok korábban is mindenkit zavartak és idegesítettek, ezért létrejöttek a reklámblokkolók, amik eltüntették a szemünk elől ezeket a felesleges tartalmakat. Ez viszont az oldalaknak kiesett haszon, ezért ezt mégsem hagyhatják annyiban. Persze még így is sikerült a Facebooknak az utolsó negyedévben több mint 550 milliárd forintnyi hasznot bezsebelnie a reklámokból, de reklámblokkolás nélkül ez még nagyobbra is rúgna. Így most újfajta reklámokat kaptunk, amik ellen a blokkolók (még!) nem védenek.
Hirdetők kontra reklámblokkolók
Természetesen a másik oldal sem hagyta ennyiben a dolgot, az egyik legnépszerűbb ilyen kiegészítő reklámblokkoló alkalmazás, az
AdBlock androidos készülékekre is elérhető rá két napra már kiadta azt a frissítését ami ezeket az újfajta tartalmakat is szőnyeg alá tudta söpörni. A siker azonban csak pár óráig tartott, a Facebook-osok újabb trükkje ismét kikerülte a blokkolást és megjelent mindenhol. Feltehetőleg erre a lépésre már jó előre felkészültek a fejlesztők, hiszen várható volt.
Marad a reklám?
Ezt a macska-egér harcot a felhasználók általános bánatára valószínűleg a Facebook fogja nyerni, hiszen mindig egy lépéssel előrébb lesz mint a reklám blokkolók, ráadásul az ottani fejlesztőknek rengeteg erőforrásuk van arra, hogy minél hatékonyabb hirdetésmegjelenítést hozzanak létre az oldalukhoz.