Főoldal > Hirek > Újra pályázat indul a mobilfrekvenciákra

t: 1105

Újra pályázat indul a mobilfrekvenciákra

A különböző mobilszolgáltatók különböző frekveciasávokon kommunikálnak a készülékeikkel, melyeknek használati licencét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól vásárolják meg a szerződésben meghatározott időszakonként. Idén viszont a Hatóság úgy döntött, hogy az elkövetkezendő lejárati dátum utáni hosszabbítás helyett a telefontársaságoknak újra kell pályázniuk a használt frekvenciákért.
Az elnökhelyettes, Mátrai Gábor azzal indokolta, hogy új stratégiát fognak kiépíteni hamarosan, így új feltételek kellenek a pályázáshoz. Ezekről a feltételekről azonban egyelőre semmit nem tudni, sem azt, hogy milyenek lesznek az új értékelési szempontok, és hogy mekkora díjakat kell vállalniuk a szolgáltatóknak.
A Vodafone kiemelte, hogy bízik az állammal korábban megkötött megállapodásban, melyben rögzítették, hogy mindhárom szolgáltató egyenlő esélyekkel indulhat a pályázatokon. Arra az állításra hivatkozott, miszerint a 2007-es szerződéshosszabbítás alkalmával nem voltak egyenlőek az esélyeik a Telenorral és a T-mobillal szemben.
A Hatóság továbbá a piac felélénkülését várja a pályázattól, a versenyfeltételek változását.
Viszont lehetséges, hogy a szolgáltatók piaci részesedése a pályázat miatt asszimetrizálódik és túlsúlyba léphet egy-egy cég. Ez befolyásolja a lefedettséget és a sávszélességet is.

Forrás: Index.hu


Hozzászólások

vissza a hirekhez | vissza címoldalra

Tavaly novemberéban jelentette be a Microsoft, hogy leállítja az MSN Messenger szolgáltatását, idén januárban pedig már írásban is kaptak értesítést a felhasználók. Most pedig eljött a leállítás megkezdésének napja.
Négy nappal ezelőtt, április 3-án a Google szoftvermérnöke, Adam Barth a Chrome fejlesztői blogján tett egy bejelentést, miszerint új renderelőmotort kap a Chrome, a Blinket. Ez egy újabb böngészőháborút indíthat.
Tegnapelőtt Mark Zuckerberg ismét összecsődítette a sajtó képviselőit, hogy újabb bejelentést tegyen a saját ötletével és tulajdonával, a Facebook-kal kapcsolatban, ez pedig nem más, mint maga a Facebook Home.
Az Apple cég már rendelkezik saját tulajdonú és nevű üzletekkel, így a nagy rivális Samsung sem akar lemaradni ebben a versenyben. A tervek szerint az USA polgárai már májustól nézelődhetnek Samsung márkaboltokban.