Főoldal > Hirek > Nyilvánosságra került, mennyi adatot szolgáltattak ki az amerikai internetes cégek

t: 1261

Nyilvánosságra került, mennyi adatot szolgáltattak ki az amerikai internetes cégek

Az adatokból kiderül, hogy az Egyesült Államok szakszolgálatai több tízezer amerikai állampolgárra vonatkozóan kértek be adatokat a Google, a Microsoft, a Yahoo, a Facebook, a LinkedIn és a Tumblr szolgáltatótól.

A cégek a múlt héten állapodtak meg a washingtoni igazságügyi minisztériummal a kényszerű együttműködésre vonatkozó adatok hozzávetőleges közléséről.

A Google-t 2012 utolsó hat hónapjában 12-13 ezer, 2013 első felében pedig 9-10 ezer ügyfelére vonatkozó adatok kiszolgáltatására kötelezték. A több mint egymilliárd felhasználóval rendelkező Facebooktól az első időszakban 4-6 ezer, a másodikban 5-6 ezer felhasználóval kapcsolatban kértek információkat.

Amíg a Microsofttól a FISC által felhatalmazott nyomozó hatóságok a tavalyi év első felében 15-16 ezer kliensre vonatkozó adatokat igényeltek, addig a Yahoo esetében ez a keret 30-31 ezres volt. A Yahoo közölte, hogy az információkérések felhasználóinak mindössze 0,01 százalékára (minden tízezredik felhasználóra) vonatkoztak.

Az Apple a múlt héten hozta nyilvánossággal, hogy 249 felhasználójáról kértek adatokat 2013 első hat hónapjában.
Az érintett cégek hangsúlyozták, hogy a kényszerű adatszolgáltatás felhasználóiknak csak egy igen kis hányadára vonatkozott, nemtetszésüknek adtak hangot a titkos adatgyűjtés több aspektusával kapcsolatban, és reményüket fejezték ki, hogy a hétfői adatközlés csak az első lépés a nagyobb nyilvánosság megteremtése felé.

A kormányzattal megkötött alku értelmében a cégek csak legalább hat hónapos késleltetéssel tájékoztathatják a közvéleményt, és nem térhetnek ki a megkeresések részleteire. A megállapodás keretében a szolgáltatók visszavonták keresetüket a FISC által elrendelt megfigyelésekkel kapcsolatban.

hirado


Hozzászólások

vissza a hirekhez | vissza címoldalra

Az új portál nem kevesebbet kínál, mint magát a virtuális halhatatlanságot: nem csoda, hogy bámulatos látogatottságot eredményezett már a próbaüzem első napjaiban. Megmutatjuk a halhatatlansághoz vezető url-t.
2013 utolsó három hónapjában éves szinten közel 17 százalékkal nőtt a profit és a bevétel is, pedig a cég olcsóbban adta a reklámokat.
Nemes egyszerűséggel csak No.1-nek nevezi magát a gyártó. Hivatalosan is megerősítette, hogy elkezdte a Samsung zászlóshajójának a klónozását.
Őrizetbe vette a kínai rendőrség egy nemzetközi hekkercsoport kínai tagját. Az akcióra az amerikai, valamint az indiai és a román hatóságok közreműködésével került sor - jelentette a kínai média hétfőn.