Az üzleti partnerei részéről érkező nyomásnak engedve a Google olcsóbban adta reklámfelületeit, de még így is nőtt az amerikai cég negyedéves profitja és bevétele. 2013 utolsó három hónapjában 3,4 milliárd dollár volt a Google nyeresége és 16,9 milliárd dollár a bevétele. 2012 utolsó negyedévéhez képest megközelítőleg 17 százalékkal nőtt a profit és a nyereség is.
A többek között internetes keresőmotort is működtető cégnek az egyik legnagyobb problémája, hogy még mindig jelentős eltérés van a reklámbevételeinek egyes kategóriái között. A személyi számítógépek (PC) felhasználóinak szánt reklámokat sokkal drágábban tudja értékesíteni a Google, mint a mobil eszközöket (okostelefon, táblagép) használó embereket megcélzó hirdetéseket.
Megoldásként a Google közös csomagban kezdte árulni a PC-s és a mobil eszközökre szánt reklámokat, de még így is csökkenteni kellett az árakat. Összességében a Google reklámárai 11 százalékkal estek 2013 utolsó negyedévében 2012 utolsó negyedévéhez képest. Ez volt a kilencedik egymást követő negyedév, hogy csökkentek a reklámok árai.
Az árcsökkenést a keresési találatainak pontosításával és a reklámok célcsoportjának még jobb megtalálásával ellensúlyozta a cég. Az elmúlt negyedévben, éves szinten 31 százalékkal nőtt a reklámokra érkező kattintások száma. Ez azért lényeges, mert a hirdetőknek a kattintások száma alapján kell fizetni a Google-nak.
hirado