A PIM szinkronizáló egy komplett személyi menedzser. Alkalmas tetszőleges adatok és hordozható eszközök kezelésére. Támogatja szinkronizálással a Windows Mobile, Palm, iPOD eszközöket, valamint a Outlook, Outlook Express, Google Calendar kapcsolatot. Ezeknél a naptárat, ütemtervet, teendőket, címjegyzéket és a fontosabb adatokat szinkronizálhatjuk biztonságosan és automatikusan. iCal, vCard, HTML, Advanced Encryption Standard (AES) algoritmus kezelés található még a magyar nyelvű ingyenes szoftverben.
Az EssentialPIM
biztonságos adattárolást
tesz lehetővé. Speciális import, export és szinkronizáció funkcióknak köszönhetően biztosítja a felhasználót az adatok teljes biztonságáról és folyamatos frissességéről. A programban készíthetünk tennivalókról listákat, találkozókat, eseményeket és jegyzeteket. Ezekhez hozzáadhatunk megjegyzéseket, fontossági jelölőt, emlékeztetőt és akár ismétlést is, ha emlékeztetőről van szó.