t: 1614
A G Suite módosításai elkerülhetetlenek voltak. A COVID-19 járvány forradalmasította a távmunka világát. Azoknak a vállalatoknak is, amelyek eddig közvetlen irodai együttműködésre támaszkodtak, gyorsan át kellett térniük az új modellre. A hatékonyság érdekében azonban ehhez megfelelő eszközök segítségére van szükség, amelyek lehetővé teszik az egész csapat számára, hogy egy dokumentumon vagy zavartalan videohívásokon dolgozzon. Bár a Google azt állítja, hogy a G Suite forradalmának kidolgozása 2019-ben kezdődött, a Google Workspace bevezetése mostanra tökéletesen egybeesik az új valósággal, és minden bizonnyal segít megszelídíteni.
Hogyan kezeli a Google Workspace ezeket a kihívásokat? Az alkalmazások és a lapok közötti váltás csökkentése érdekében a Google úgy döntött, hogy egységesíti termékei környezetét, mint például az e-mail, a csevegés, a hang- és videohívások, valamint a tartalomkezelés. A Dokumentumokban, Táblázatokban és Diákban talál egy linkelőnézetet, amely lehetővé teszi, hogy anélkül, hogy el kellene hagynia a dokumentumot, gyorsan megnézheti, mire utal a hivatkozás. A fent említett alkalmazásokban szereplő említések egy úgynevezett intelligens chip megjelenését váltják ki, amely részletes információkat jelenít meg, és cselekvéseket javasol (pl. egy személy felvétele a kapcsolattartókhoz vagy kapcsolatba lép velük).
A közeljövőben a Google Workspace lehetővé teszi dokumentumok létrehozását és a csevegési szobában való munkát. Ezért a közvetlen együttműködés (a szervezeten kívüli emberekkel is) gyorsabb és hatékonyabb lesz. Valamivel később a Google a „kép a képben” képességeinek bevezetését tervezi a Dokumentumokban, a Táblázatokban és a Diákban is.
A távmunkához még nagyobb figyelmet kell fordítani az adatok és információk biztonságára, amelyeken dolgozunk. Tehát a Google Workspace segítségével új biztonsági funkciók jelennek meg a platformon, például egy új osztályozás, naplózás, Gmail adatvédelmi tippek és a Meet felismerési funkciók, amelyek megakadályozzák a felhasználókat abban, hogy megzavarják az értekezleteket.
Hogyan készüljünk fel a közelgő és a jelenlegi változásokra? Nem kell félni ettől az átállástól: a Google megerősítette, hogy a meglévő G Suite-licencekre vonatkozó jelenlegi megállapodások mindaddig érvényben maradnak, amíg az ügyfél át nem tér a Google Workspace-be. Október 16-án a vállalat e-mailt küld minden G Suite-domain felhasználónak és rendszergazdának, hogy elmagyarázza az átalakítást és továbbítsa a kapcsolatot a karbantartóknak.