Itt a repülő taxi? Akár hiszünk benne, hogy a repülő autók átveszik a közlekedésben a főszerepet, akár nem, kétkedést nem tűr a tény, hogy a világon mindenki szeret eljátszani a gondolattal. Valahogy mindig is volt valami megfogalmazhatatlanul szuper érzés abban, hogy csak beugrunk a saját repülő járművünkbe és átröppenünk az úticélunkhoz.
18 rotoros repülő taxi
Az álomhoz most közelebb kerültünk a Volocopter projektnek köszönhetően, mely talán a repülő taxi kezdete is lehet. Az idei
CES (Consumer Technology Association) expón mutatták be az első repülési teszteket, illetve élőben is felszálltak a járművel egy pár percre. A gép valóban működik, viszonylag csendes és stabil.
A kétszemélyes Volocopter érdekességei közé tartozik, hogy egy első és egy hátsó rotor helyett, 18 rotorral rendelkezik. Ezek mindegyiket a gép felett szétterpesztő körgyűrűn foglalnak helyet. Így a helikopternek nincs is szüksége farokrotorra, vagy egyáltalán farokra sem. Olyan mind egy nagyra nőtt drón.
Az ajtó nélküli Volocopterben elég szűkös a hely, tériszonyosoknak biztosan életre szóló sokkot jelent. Igaz, az elektromos Volocopter mindössze fél órát képes a levegőben tölteni, amely alatt körülbelül 30 kilométert képes megtenni legfeljebb. Ezeken az adatokon még érdemes lesz dolgozniuk a tervezőknek.
Biztonságos repülés
A drónszerű gépnél nagyon figyeltek a biztonsági rendszerekre is. Ha egy rotor sérül meg, akkor abból szerencsére van még bőven másik, a rendszer kiegyensúlyozza a gépet.
Az akkumulátorrendszer is több alegységre oszlik, így ha meghibásodik valamelyik, még mindig több tartalék áll rendelkezésre.
A Volocopterm folyamatosan figyeli a GPS adatokat és a magassági értékeket, így mindent megtesz azért, hogy a gép optimálisan működjön. Ha mégis beüt a vész, legvégső esetben egy ejtőernyő is bontható, amellyel biztonságosan ereszkedhetnek földre az utasok.