Először a TechCrunch számolt be arról, hogy a közösségi médiamamut érdeklődését felkeltette a Titan Aerospace. Érdemes felidézni, hogy ez az a cég, amelyik részt vesz Mark Zuckerberg nagy ívű Internet.org kezdeményezésében.
Az Internet.org nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy internetet adjon a világ összes felhasználójának kezébe, különös tekintettel a fejlődő országokra. Nem lebecsülendő részletkérdés, hogy a Facebook vezérigazgatója az internet globális terjesztését a legkönnyebben a Facebook elterjesztésével látja megvalósíthatónak.
Itt kapcsolódik vissza az eszme megvalósítása a dróngyártó vásárlásához. Ha az üzletet nyélbe ütik, a Titan Aerospace a hírek szerint 11 ezer drónt küld a magasba Afrika egyes részei fölött. A szerkezetek mintegy 20 kilométeres magasságban repülnek, nem véletlenül kapták tehát a „légköri műhold” becenevet. Mivel a 49 méteres szárnyszélességű, ultrakönnyű gépeket napelemek borítják, akár öt évig képesek leszállás nélkül a levegőben maradni.
Michael Blades, a Frost & Sullivan Aerospace and Defense vezető elemzője szerint a gépeket jól fel lehet használni digitális kommunikációra, azaz például mobiltelefonos szolgáltatásokra. Véleménye szerint, ha a légkörben működő drónok koncepciója megvalósul, az átírhatja a kereskedelmi kommunikációs műholdak piacát is.
hirado