Mint ahogy a NetIQ tanulmányából is kiderül, idén a meghatározó trend a Dolgok internete (Internet of Things) lesz. Tavaly a Big Data, azaz az emberek tényleges viselkedését összegző adatbázisok kutatása és felhasználása volt a sláger. Ma a "dolgok internetét" emlegetni nem puszta zsonglőrködés a felkapott kifejezéssel, hanem napi valóság.
Miről van szó? Nem várt tempóban nő az internethez kapcsolódó, egyre okosabb tárgyak száma. Itt tolonganak már a mindennapjainkban az okostermosztáttól az okosvécéig, az okoshűtőszekrénytől a már nálunk is terjedő okostévékig. És mindez folytatódik az okos háztartási gépeken, világítási rendszereken át az okosautókig. És ahogy az érintett kör bővül, úgy növekszik a biztonsági rések száma is.
A Proofpoint biztonsági cég több mint 750 ezer adathalász és spam e-mailről számol be, amelyeket televíziók és hűtőszekrények felhasználásával indítottak. Kutatásaik szerint mára eljutottunk oda, hogy a káros üzenetek negyede nem laptopokról, asztali számítógépekről vagy éppen mobilokról érkezik, hanem webkapcsolattal rendelkező okos háztartási eszközökről.
David Knight, a Proofpoint igazgatója állítja, hogy többek között azért tátongó biztonsági rések az új eszközök, mert a minimális védelmi intézkedéseket sem végzik el rajtuk. Többségük a vásárláskor kapott, alapértelmezett jelszavakat használ vagy rosszul állították be. A fogyasztók/felhasználók pedig a dolog természetéből adódóan nem ismerik fel a gépek fertőzöttségét.
hirado