Ha olyan vagy, mint én, minden karácsonykor előre rettegsz a vásárlástól, mert rémálom kitalálni, ki mit szeretne kapni. Ha megtudjuk, akkor sincs egyszerű dolgunk megtudni, hogy nem vették-e meg maguknak, vagy hogy valaki más nem szerezte-e már be nekik. Ezek a problémák nem korlátozódnak a karácsonyra, mivel ugyanazok az ajándékválasztási kérdések vonatkoznak a születésnapokra, a ballagásokra és más alkalmakra is. Több ajándéklista létrehozása és fenntartása, valamint naprakészen tartása nem egyszerű.
Hogyan javíthatná a mesterséges intelligencia használata az ajándékozást?
A kiskereskedelmi szolgáltatásokra fogok összpontosítani, mint például az Amazon, mivel az már rendelkezik a szükséges információkkal és ajándékok nagy választékával.
Egy olyan átfogó szolgáltatás, mint az Amazon, ismeri a vásárlói méreteit, azt, hogy mit vásároltak a múltban, kik vásárolták még az adott cikket, és hova küldték el. Van egy adatbázisa a vásárlói preferenciákról és a vásárlási szokásokról, így még arra is következtethet, hogy milyen ajándékra lehet még szüksége a címzettnek.
A szolgáltatás így működne: te és mindazok, akik rendszeresen ajándékoztok egymásnak, megegyeztek abban, hogy megosztjátok a lehetséges ajándékokkal kapcsolatos információkat.
Három szintet javasolnék:
- Az első szinten a házastársak vagy élettársak vannak, mivel ezek az ajándékok néha nagyon személyesek is lehetnek.
- A második szint a közvetlen család, a szülők, a gyerekek és a testvérek.
- A harmadik szinten barátok és távoli rokonok lennének. Így már láthatod az ajándék igényeiket és a többiek is látni fogják a tiédet, de nem látja automatikusan egymást minden kapcsolódó fél, közvetlen jóváhagyás nélkül.
A jóváhagyások kétirányúak lennének, ami azt jelenti, hogy mindkét félnek meg kell egyeznie a megosztással, és az információt megosztó személy választja meg a másik személy megtekintési jogának szintjét.
Minden évben automatikusan kapnánk egy éves felmérést azzal, amit az Amazon már tud rólunk, ezen javíthatnánk, hozzáadhatunk vagy törölhetünk elemeket a megadott elemek listájából. Ily módon senkinek sem kellene nulláról kezdeni, és a szolgáltatás évről évre emlékezni fog a listáinkra.
További információ, amelyet megadnánk még, a költségvetés, hogy beállított keret felett ne költekezzünk.
A felmérés kitöltése után az AI ajánlásokat ad meg az összes címzett számára. Ez ajándékkártyát generál, és gondoskodik arról, hogy senki sem kapja meg ugyanazt az ajándékot kétszer, kivéve, ha a címzett egynél többet akar.
Összefoglalva
Az AI már így is profiloz bennünket. Ezeket arra használják, hogy ránk szabott reklámokkal érjenek el minket és így pénzt szerezzenek valamiért, amit nem biztos, hogy akartunk.
Miért ne használnánk ezt a technológiát, hogy segítsen nekünk az ajándékozással kapcsolatban, ezáltal a folyamat kevésbé lenne időigényes? Egy olyan AI-val, amely segít nekünk, és azoknak, akiknek ajándékozunk, boldogabb ünnepet okozna?
Szerintem jó változás lenne, ha az AI a mi oldalunkra állna.
Addig is, a hagyományos online vásárláshoz szükséges appokat nálunk is eléritek: az Amazon-t
Androidra és
iOS-re, a Wish-t
Androidra és
iOS-re vagy akár a kínai
Aliexpress-t.