Mivel egyre több webes forgalom származik mobil eszközökről - különösen az e-kereskedelmi webhelyekre -, a vállalkozások számára egyre fontosabbá válik a tartalom, amely gyorsan és könnyedén betöltődik a kis képernyőkre is. Bizonyos mértékig a natív mobilalkalmazások eddig kielégítették ezt a szükségletet, ám ezek jelentős korlátozásokkal rendelkeznek. Betöltve nem feltétlenül rendelkeznek a teljes értékű webhelyek összes funkciójával. Itt lépnek képbe a progresszív webes alkalmazások (PWA-k).
Mi az a PWA?
Az alkalmazások és a webhelyek közötti térben létező PWA-k mobilbarátok. Ugyanakkor mindent kínálnak, amit a fogyasztók kívánnak, internetes szörfözés és vásárlás közben.
"A progresszív webes alkalmazások olyan rugalmas webhelyek, amelyek egyesítik a natív mobil alkalmazások és a webhelyek legjobb képességeit" - jegyezte meg Brian Cardarella, a DockYard vezérigazgatója.
"A PWA-k a natív alkalmazások számos fejlett képességét kínálják - ideértve az azonnali kezdőképernyő-hozzáférést, az offline munkát és a push-értesítéseket -, de a keresőmotorok is megtalálják őket és elérhetők minden modern böngészőben" - mondta a TechNewsWorld-nek. Képességeik miatt a PWA-k sok e-kereskedelmi stratégia létfontosságú részévé válnak.
"A webes és a natív alkalmazások közötti szakadék áthidalásával a PWA-k a digitális termékfejlesztési stratégiák sarokkövévé válnak minden olyan iparág számára - ideértve az e-kereskedelmet is -, amelyek fejlettebb digitális élményeket akarnak létrehozni, valamint megtakarításokat érnek el a fejlesztési erőfeszítéseket, költségek terén."- mondta Cardarella.
A PWA-k előnyei
A PWA-k egyik legfontosabb előnye, hogy figyelembe veszik a fogyasztói preferenciákat.
"A PWA-val az e-kereskedelmi szolgáltató következetes élményt nyújthat a vásárlók számára, függetlenül attól, hogy milyen eszközt használnak az alkalmazás eléréséhez." - mutatott rá Cardarella.
"A fogyasztók számára a PWA-k következetes és reszponzív élményt nyújtanak minden eszközön. Úgy töltenek be, mint egy tipikus webhely, de a natív alkalmazások számos fejlett képességét kínálják, ideértve azt a lehetőséget, hogy egyetlen gombnyomással felvegyék azt az eszköz kezdő képernyőjére, offline módban dolgozhassanak velük, és push értesítéseket küldjenek. A webhelyek előnyeit is kínálják, például a keresőmotorok megtalálják őket és az összes modern webböngészőből elérhetőek."
Relatív függetlenségük és önálló jellegük miatt a PWA-k a fogyasztók számára is előnyösek, egyszerűen azért, mert az internetkapcsolatok nem mindig megbízhatók.
"A PWA-nál a vásárlási élményt nem szünteti meg a gyenge internet-kapcsolat vagy annak elvesztése" - mondta Aleksandra Kwiecień, a Divante tartalomkezelője.
"A PWA-k függetlenebbek, nem kötődnek egyetlen alkalmazásbolthoz, és ha a felhasználó weboldalként élvezi, akkor közvetlenül böngészőjéből mentheti el kezdő képernyőjén" - mondta.
Siker a PWA-kkal
A webhelyekhez és a natív alkalmazásokhoz hasonlóan a PWA-kat is stratégikusan kell fejleszteni, egyértelműen becélozva, hogy ki fogja használni őket és miért.
"A sikeres PWA-kat egy mélyreható termékstratégia biztosítja, amely olyan átfogó elemzésekre épül, mint az érdekelt felek interjúi, elemzések, szekunder kutatások, elsődleges kutatások, felhasználói interjúk és versenytársak elemzése" - mondta Cardarella.
"Úgy tervezték, hogy a felhasználás egyszerűsége, mint alapelv, megfeleljenek a felhasználók és az üzleti élet legfontosabb igényeinek és meghaladják azokat.” - mondta.
A hatékony PWA-k mindent megadnak a fogyasztóknak, amire szükségük van keresési és vásárlási szokásaikkor.
"A legjobb PWA-k teljes mértékben kihasználják azt a lehetőséget, amelyet az Internet nyújt a magával ragadó, natív alkalmazásélmény szempontjából" - jegyezte meg Matt Netkow, az Ionic fejlesztőkapcsolati vezetője.
"Teljes mértékben hozzáférést biztosítanak a natív eszközfunkciókhoz, ahol erre szükség van, és megbízhatóan működnek offline módon annak biztosítása érdekében, hogy a fogyasztók bármikor használhassák őket, függetlenül attól, hogy mikor és hol akarják használni őket" - mondta.
"Ugyanakkor tartják a kis letöltési méretet, és a nagy teljesítményű interaktivitásra összpontosítanak a teljes felhasználói élmény során." - mondta Netkow. "Néhány nagyszerű példa erre a Sworkit, egy mobil fitnesz alkalmazás és a Twitter - ezek mindegyike kiváló PWA élményt nyújt natív alkalmazásuk mellett." A PWA-k tovább javíthatók olyan technológiával, mint a gyorsított mobil oldalak (AMP), amelyek segítenek a lehető leggyorsabb betöltési idő biztosításában.
"A teljesítmény biztosítása érdekében olyan fejlesztési mintát használunk, amely ötvözi az AMP és a PWA technológiákat. A minta - közismert nevén 'Progresszív Web AMP' - egyesíti a PWA alkalmazásszerű alkalmazásának előnyeit és az AMP garantált sebességét. Mobiltelefonon minden ezredmásodperc számít, és ez a kombináció a lehető leggyorsabb sebességet kínálja."
A PWA jövője
A PWA-k hamarosan a tartalomszolgáltatás szabványává válnak, különösen a mobil eszközök esetében, ezért fontos, hogy a vállalkozások megértsék, hogyan kell fejleszteni és megvalósítani őket.
"A rugalmas webdesign többé nem felel meg a vállalkozások igényeinek vagy a fogyasztók elvárásainak" - mondta Gara. "Amint egyre több böngésző támogatja a PWA technológiákat, a PWA új szabványként jelenik meg a weben. A PWA elfogadása növeli az ügyfelek elégedettségét, ami exponenciálisan növeli a mobil eszközökről származó bevételeket."
A fogyasztók nagy része növeli az új és jobb webes és mobil élmények iránti igényt, és ez azt jelenti, hogy növekszik a kereslet a PWA-k előnyei iránt.
"A fogyasztók kevés türelmet szentelnek a márkák számára, amelyek nem nyújtanak kiemelkedő digitális élményt" - mondta Cardarella.
"A mai digitális világban rengeteg lehetőségük van kéznél, és gyorsan átmehetnek egy másik céghez, ha nehézkes interakciókat tapasztalnak egy márkával" - jegyezte meg.
"A PWA-k szépsége az, hogy folyamatosan fejlődnek, hogy megfeleljenek a legújabb eszköz- és technológiai fejlesztéseknek" - tette hozzá Cardarella.
Addig is, amíg nem jön el a PWA-k kora, az említett mobil appok nálunk is letölthetők, a
Sworkit iOS-re, valamint a Twitter
Androidos és
iOS-es verziója.