A héten két újdonsággal jelentkezett a YouTube és mindkettő reklámokkal kapcsolatos. Az egyik változás a reklámok tartalmában, a másik a reklámokból való bevétel elosztásában fog történni.
Új YouTube hirdetési formák
A
YouTube a nézők szokásait figyelve arra jutott, hogy sokan vannak akik a platformot zenék, podcastok, virtuális koncertek vagy hasonló hang alapú tartalmak hallgatására használják. Ezen tartalmak lesznek az új YouTube reklámok célpontjai. A reklámok ráadásul a tartalom témájához lesznek igazítva, hogy a valódi célközönséget érjék el.
A reklámok nem csak hang alapúak lesznek, de az információk alapvető közlése így fog zajlani. A YouTube videó hirdetésekhez képest itt a képi rész csak egyszerű animációkból, vagy állóképekből fog állni. Ezzel azt remélik, hogy nagyobb közönséget el tudnak majd érni a reklámozók, mivel nagyon sokan csak hallgatják és nem nézik a YouTube-ot.
Ez nagyan nem változtatja meg a felhasználói élményt, de mindenesetre érdekes irányvonalnak tűnik.
Változások a YouTube hirdetésbevétel elosztásában
A másik változás a reklámokból való bevétel elosztásában fog történni, és szintén nem a tartalomkészítők, vagy a felhasználók fognak örülni neki.
Az eddigi rendszer alapján a YouTube hirdetésekből, reklámokból való bevétel egy részét a tartalom készítője, vagyis a videó feltöltője (csatornája) kapta meg, a fennmaradó részt pedig a rendszer üzemeltetéséért a YouTube. Ezentúl a kisebb nézettségű csatornák készítői nem részesülnek a bevételből és mégis reklámok lesznek a videóik előtt. Az, hogy mennyibe kerül egy YouTube hirdetés azonban nem változik.
Azok kapnak majd csak pénzt, akik a YouTube Partner Programjának (YPP) részesei. A YPP-ben való részvételhez viszont legalább 1000 feliratkozóval és az elmúlt 12 hónapban 4000 óra nyilvános nézettséggel kell rendelkezni. Ezzel sok feltörekvő alkotótól megvonnak egy - egyébként nem olyan nagy, de sokaknak fontos - YouTube hirdetésből származó bevételt.
A változások először az Egyesült Államokban jelennek meg, majd pedig 2021-ben világszerte mindenhol.
Ezzel a húzással a Google folytatja azon terveit, hogy a felhasználók a YouTube Premiumra váltsanak, vagyis fizessenek. A közelmúltban nem ez az első ilyen újítás, a legutóbb arról írtunk, hogy
hogyan válik fizetőssé a Google Photos.