Főoldal > Hirek > Új, adatvédelmet előtérbe helyező böngésző a piacon

t: 2150

Új, adatvédelmet előtérbe helyező böngésző a piacon



A Brave magánéletet előtérbe helyező böngészője nemrég jött ki a béta verzióból. Egészen komoly megfigyelés elleni védelmet kínál a Chrome-hoz képest. Szinte biztos, hogy ezt a hírt a Google Chrome webböngészőjén keresztül olvasod. Ami messze a világ legjobbnak tartott, ezért a legnépszerűbb böngészője, a felhasználók több mint 70%-a használja szerte a világon.

A Brave böngésző első verziója

A Brave nemrégiben indította el első teljes verzióját. Brendan Eich építette, aki a Mozilla társalapítója. Ez az egyik legérdekesebb böngésző-versenytárs, amely az utóbbi években felbukkant. Ezen a héten kijött a béta verzióból és elindult első stabil verziók kiadása. Az 1.0-s verzióval a saját magánhirdetési hálózata és egy jutalmazási rendszer áll rendelkezésre, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy fizessenek a tetszés szerinti webhelyekre.
Már nyolc millió ember használja havonta. Felhasználói bázisa továbbra is kicsinek számít, összehasonlítva a Firefox böngészővel, amelynek havonta több mint 100 millió felhasználója van, és a Chrome webböngészővel, amelynek több mint egy milliárd. 
De nem csak a méret nem számít. Íme néhány ok, amiért érdemes fontolóra venni a Chrome elhagyását a Brave első verziójáért.

Az adatgyűjtés minimalizálása

A Google összegyűjti az általunk megadott információkat - böngészés, térképek, hang, keresés és egyebek-, és ezzel képet alkot az életünkről. Ha részletes ismerete van rólad, a Google eladhatja azt és célzottabb hirdetéseket kapunk. Minél pontosabb a hirdetés, annál több pénzt keres a Google.
A Brave viszont blokkolja azokat a hirdetéseket, amelyek rögzítik a böngészési előzményeket. Alapértelmezés szerint ezt teszi, azaz minimalizálja az összegyűjthető adatokat. "Szervereink nem látják és nem tárolják az Ön böngészési adatait - mindaddig magánkézben vannak, az Ön készülékein, amíg törli őket" - mondja a Brave a weboldalán.

Gyorsabb böngészés

A böngészésnél a sebesség számít. A Brave azt állítja, hogy böngészője gyorsabb, mint a riválisai. A vállalat szerint a nagy hírportálok kettő-nyolcszor gyorsabban indulhatnak mobil és asztali számítógépeken, mint a Chrome-mal vagy a Firefox-szal. Az oka? Mivel a Brave böngésző nem tölt be hirdetéseket nyomkövetővel, a cég azt állítja, hogy gyorsabban tudja betölteni a weblapokat.

Választható alapértelmezett keresőmotor

A Brave a Chromium forráskódjára épül, amely ugyanazt a keretet használja, amelyet nagyjából minden modern böngésző használ.
A Brave első indításakor választhatunk a keresőmotorok közül. A Google az alapértelmezett, de a DuckDuckGo, a Qwant, a Bing kereső és a StartPage is választható.

Beépített jelszókezelő

A Google Chromeban is van beépített jelszókezelő, de szeretnél egy cégre támaszkodni egész digitális életedben?
A Brave is rendelkezik jelszókezelővel. Ez automatikusan elmentheti a jelszavakat, és biztonságban tarthatja őket. Ezen felül automatikusan kitölti a jelszavakat a rendszeresen meglátogatott webhelyek bejelentkezési oldalain.

Privát hirdetések

Noha a Brave alapértelmezés szerint blokkolja az összes hirdetést, nem hirdetésmentes böngésző. Ehelyett saját privát hirdetési platformon működik.
Ha az emberek úgy döntenek, hogy bekerülnek a Jutalomrendszerbe, akkor a hirdetések be lesznek kapcsolva. A Brave blockchain alapú tokeneket használ, BAT-nak hívják őket, amelyeket mind a felhasználók, mind a hirdetők kapnak, amikor a hirdetéseket megtekintették. Miután megkapta őket, az internetet böngésző emberek BAT-ot küldhetnek választott "alkotóknak".
Ez azt jelenti, hogy az emberek alapvetően fizethetnek azoknak a weboldalaknak, amelyekben leginkább élvezik az olvasást - ebben a korai szakaszban nem egyértelmű, hogy ez a megközelítés beválik-e. 
Kétségtelen, hogy az ilyen szolgáltatásoknak hosszú utat kell megtenniük, mielőtt bármilyen hatást elérnek egy olyan online hirdetési iparban, amelyet a Facebook és a Google ural. Meglátjuk...


Hozzászólások

vissza a hirekhez | vissza címoldalra

Folytatjuk előző heti cikkünket a második 4 top technológiai trendről 2019-ből. A héten a felhőről, a drónos kiszállításról a mesterséges intelligenciáról és a virtuális valóságról lesz szó.
Egy évvel ezelőtti jóslat volt 2019-re, hogy a Facebook bankot alapít, a Twitter tönkremegy, virtuális valóság boltok nyílnak és Elon Musk marihuána boltot nyit. Szóval az előrejelzések nem mindig pontosak. Álljon itt valami biztosabb: visszatekintés, mik voltak az év fontosabb technológiai irányai. A top 8 tech trend 2019-ből.
Ezentúl először csatlakozni kell a Facebookhoz az üzenetküldő alkalmazás használatához. A változás hivatalosan nem érinti az eddigi regisztrációkat, azonban újakat már csak Facebook-fiókkal tudunk létrehozni majd.
A Comparitech és a biztonsági kutató, Bob Diachenko jelentése szerint állítólag több mint 267 millió Facebook-felhasználó azonosítóját, telefonszámát és nevét hozták nyilvánosságra online. Ezt az információt egy adatbázisban találták meg, amelyhez jelszó vagy egyéb hitelesítés nélkül is hozzáférhettek, és a kutatók szerint az információ illegális g