A Brave magánéletet előtérbe helyező böngészője nemrég jött ki a béta verzióból. Egészen komoly megfigyelés elleni védelmet kínál a Chrome-hoz képest. Szinte biztos, hogy ezt a hírt a Google Chrome webböngészőjén keresztül olvasod. Ami messze a világ legjobbnak tartott, ezért a legnépszerűbb böngészője, a felhasználók több mint 70%-a használja szerte a világon.
A Brave böngésző első verziója
A Brave nemrégiben indította el első teljes verzióját. Brendan Eich építette, aki a Mozilla társalapítója. Ez az egyik legérdekesebb böngésző-versenytárs, amely az utóbbi években felbukkant. Ezen a héten kijött a béta verzióból és elindult első stabil verziók kiadása. Az 1.0-s verzióval a saját magánhirdetési hálózata és egy jutalmazási rendszer áll rendelkezésre, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy fizessenek a tetszés szerinti webhelyekre.
Már nyolc millió ember használja havonta. Felhasználói bázisa továbbra is kicsinek számít, összehasonlítva a
Firefox böngészővel, amelynek havonta több mint 100 millió felhasználója van, és a
Chrome webböngészővel, amelynek több mint egy milliárd.
De nem csak a méret nem számít. Íme néhány ok, amiért érdemes fontolóra venni a Chrome elhagyását a Brave első verziójáért.
Az adatgyűjtés minimalizálása
A Google összegyűjti az általunk megadott információkat - böngészés, térképek, hang, keresés és egyebek-, és ezzel képet alkot az életünkről. Ha részletes ismerete van rólad, a Google eladhatja azt és célzottabb hirdetéseket kapunk. Minél pontosabb a hirdetés, annál több pénzt keres a Google.
A Brave viszont blokkolja azokat a hirdetéseket, amelyek rögzítik a böngészési előzményeket. Alapértelmezés szerint ezt teszi, azaz minimalizálja az összegyűjthető adatokat. "Szervereink nem látják és nem tárolják az Ön böngészési adatait - mindaddig magánkézben vannak, az Ön készülékein, amíg törli őket" - mondja a Brave a weboldalán.
Gyorsabb böngészés
A böngészésnél a sebesség számít. A Brave azt állítja, hogy böngészője gyorsabb, mint a riválisai. A vállalat szerint a nagy hírportálok kettő-nyolcszor gyorsabban indulhatnak mobil és asztali számítógépeken, mint a Chrome-mal vagy a Firefox-szal. Az oka? Mivel a Brave böngésző nem tölt be hirdetéseket nyomkövetővel, a cég azt állítja, hogy gyorsabban tudja betölteni a weblapokat.
Választható alapértelmezett keresőmotor
A Brave a Chromium forráskódjára épül, amely ugyanazt a keretet használja, amelyet nagyjából minden modern böngésző használ.
A Brave első indításakor választhatunk a keresőmotorok közül. A Google az alapértelmezett, de a DuckDuckGo, a Qwant, a
Bing kereső és a StartPage is választható.
Beépített jelszókezelő
A Google Chromeban is van beépített jelszókezelő, de szeretnél egy cégre támaszkodni egész digitális életedben?
A Brave is rendelkezik jelszókezelővel. Ez automatikusan elmentheti a jelszavakat, és biztonságban tarthatja őket. Ezen felül automatikusan kitölti a jelszavakat a rendszeresen meglátogatott webhelyek bejelentkezési oldalain.
Privát hirdetések
Noha a Brave alapértelmezés szerint blokkolja az összes hirdetést, nem hirdetésmentes böngésző. Ehelyett saját privát hirdetési platformon működik.
Ha az emberek úgy döntenek, hogy bekerülnek a Jutalomrendszerbe, akkor a hirdetések be lesznek kapcsolva. A Brave blockchain alapú tokeneket használ, BAT-nak hívják őket, amelyeket mind a felhasználók, mind a hirdetők kapnak, amikor a hirdetéseket megtekintették. Miután megkapta őket, az internetet böngésző emberek BAT-ot küldhetnek választott "alkotóknak".
Ez azt jelenti, hogy az emberek alapvetően fizethetnek azoknak a weboldalaknak, amelyekben leginkább élvezik az olvasást - ebben a korai szakaszban nem egyértelmű, hogy ez a megközelítés beválik-e.
Kétségtelen, hogy az ilyen szolgáltatásoknak hosszú utat kell megtenniük, mielőtt bármilyen hatást elérnek egy olyan online hirdetési iparban, amelyet a Facebook és a Google ural. Meglátjuk...