Főoldal > Hirek > Újdonságok a YouTube reklámokban!

t: 1329

Újdonságok a YouTube reklámokban!



A héten két újdonsággal jelentkezett a YouTube és mindkettő reklámokkal kapcsolatos. Az egyik változás a reklámok tartalmában, a másik a reklámokból való bevétel elosztásában fog történni.

Új YouTube hirdetési formák



A YouTube a nézők szokásait figyelve arra jutott, hogy sokan vannak akik a platformot zenék, podcastok, virtuális koncertek vagy hasonló hang alapú tartalmak hallgatására használják. Ezen tartalmak lesznek az új YouTube reklámok célpontjai. A reklámok ráadásul a tartalom témájához lesznek igazítva, hogy a valódi célközönséget érjék el.

A reklámok nem csak hang alapúak lesznek, de az információk alapvető közlése így fog zajlani. A YouTube videó hirdetésekhez képest itt a képi rész csak egyszerű animációkból, vagy állóképekből fog állni. Ezzel azt remélik, hogy nagyobb közönséget el tudnak majd érni a reklámozók, mivel nagyon sokan csak hallgatják és nem nézik a YouTube-ot.

Ez nagyan nem változtatja meg a felhasználói élményt, de mindenesetre érdekes irányvonalnak tűnik.

Változások a YouTube hirdetésbevétel elosztásában



A másik változás a reklámokból való bevétel elosztásában fog történni, és szintén nem a tartalomkészítők, vagy a felhasználók fognak örülni neki.

Az eddigi rendszer alapján a YouTube hirdetésekből, reklámokból való bevétel egy részét a tartalom készítője, vagyis a videó feltöltője (csatornája) kapta meg, a fennmaradó részt pedig a rendszer üzemeltetéséért a YouTube. Ezentúl a kisebb nézettségű csatornák készítői nem részesülnek a bevételből és mégis reklámok lesznek a videóik előtt. Az, hogy mennyibe kerül egy YouTube hirdetés azonban nem változik.

Azok kapnak majd csak pénzt, akik a YouTube Partner Programjának (YPP) részesei. A YPP-ben való részvételhez viszont legalább 1000 feliratkozóval és az elmúlt 12 hónapban 4000 óra nyilvános nézettséggel kell rendelkezni. Ezzel sok feltörekvő alkotótól megvonnak egy - egyébként nem olyan nagy, de sokaknak fontos - YouTube hirdetésből származó bevételt.

A változások először az Egyesült Államokban jelennek meg, majd pedig 2021-ben világszerte mindenhol.

Ezzel a húzással a Google folytatja azon terveit, hogy a felhasználók a YouTube Premiumra váltsanak, vagyis fizessenek. A közelmúltban nem ez az első ilyen újítás, a legutóbb arról írtunk, hogy hogyan válik fizetőssé a Google Photos.


Hozzászólások

vissza a hirekhez | vissza címoldalra

Napjainkban már-már megszokott, hogy a csapból is a Covid folyik, de találkozhatunk hasznos dolgokkal is ezzel kapcsolatban. Ilyenek például az új Google Maps funkciók, melyek között vannak kifejezetten remek újítások.
November 11.-én szerdán egy régóta várható bejelentést tett közzé a Google: 2021 Június 01.-től megszűnik az ingyenes végtelen tárhely. A Google Fotók tárhelye eddig túl szép volt ahhoz, hogy igaz lehessen, és úgy tűnik most el is érkezett a vége...
A Virgin Hyperloop hatalmas fordulatot vett a fejlesztésben. Mi is ez a Virgin Hyperloop? A hyperloop a vasúti tömegközlekedés egy futurisztikus elképzelése, melyben utasszállító kapszulák egy légritkított csőben haladnak, amiket egy lineáris motor hajt meg. Rengeteg cég kísérletezik ezzel a technikával, de a Virgin vállalat volt az első, aki...
Az internet elterjedésével a világ számos pozitív, előremutató dolgot kapott, amit kamatoztatni tud, de sajnos ahogyan mindennek, ennek is van árnyoldala. Mi is a Cyberbullying? A cyberbullying (internetes zaklatás) a modern kor legjellemzőbb kiközösítési, fenyegetési formája, ami durvább csúfolódásból, kárörvendésből, rosszabb esetben nem...