Főoldal > Hirek > Intelligens tábla helyett érintőkijelző

t: 1413

Intelligens tábla helyett érintőkijelző



Ki ne álmodna akár az otthonába egy érintőképernyőről a falra vagy az asztalára? A Microsoft és az Ubi Interactive együttműködéséből született megoldással még többre is képesek lehetünk. Szó szerint bármilyen felületet átváltoztathatunk érintőkijelzővé. Ehhez nincs is másra szükségünk, csak egy Kinectre, egy projektorra és az Ubi saját szoftverére.
A Microsoft a tavalyi év elején 11 startupot hozott létre arra a célra, hogy a Kinecthez kiegészítő megoldásokat keressenek, fejlesszenek ki. Ez a projekt a Kinect Accelerator volt. A szóban forgó Ubi Interactive feladata intuitív gesztúra irányítást hozzanak létre, mely bármely létező képernyővel működhet és 3D dimenziós érintőképernyős kezelőfelületté alakítja azt.
Lényegében ez sikerült is, ugyanis a program nem csak az érintést, de a közelséget is érzékeli, így valóban a térben vezérelhetjük a képernyőn megjelenő tartalmat. Az eddigi gesztúrákkal működik ez a rendszer is. Kattinthatunk, görgethetünk, nagyíthatunk, vonszolhatunk objektumokat a rögtönzött kijelzőn.
A CNNMoney oldalán szereplő videó tanúsága szerint a program nem csak falon, hanem akár papírlapon és a felhasználó kezén is kifogástalanul működik. És ezen felül a berendezést nem csak helyhez kötötten lehet használni, van vállon nyugvó változata is, ami viszont nem igazán kényelmes.

(A CNNMoney videóját eltávolították:)

Az Ubi Interactive a programot 150 dolláros, azaz közel 34 ezer forintos áron kínálja, viszont ez a változat csak egy 45 hüvelykes területre képes érinthető felületet létrehozni, a nagyobb változata viszont már akár 100 hüvelykre is, viszont ennek ára már 379 dollár, ami körülbelül 85 ezer magyar forintnak felel meg.
Azonban az iskolák számára ez az ár is még kifizetődőbb lehet, mint a ma használatos digitális táblák, melyek több százezer forintba is kerülhetnek.

Forrás: Index.hu, CNNMoney


Hozzászólások

vissza a hirekhez | vissza címoldalra

A Dr. Who, azaz a Ki vagy, Doki? című sorozat rajongói örömmel tévedhetnek arra a pontra a Google Térképek szolgáltatásában a StreetView-vel, ahol a sorozat Dokijának telefonfülkéje áll, melyet kívül-belül megtekinthetnek.
Történtek már a történelemben kísérletek a szagok mesterséges elektronikus úton történő előállítására, több-kevesebb sikerrel, így az Xbox fejlesztői is megpróbálkoztak vele. De megnyugodhatunk, nekik sem sikerült.
A Doom és a Quake élő legendája, John Carmack az id Software-beli munkássága mellett csatlakozott az Oculus Rift fejlesztőgárdájába, hogy aktívan részt vegyen a virtuális valóság-sisakok fejlesztési folyamatában.
Nemrégiben még a full HD tűnt elérhetetlennek, ma már megszokott. Megjelenítésben már létezik a 4K felbontás, de felvételre nem volt eddig kamera. De miért legyen 4K, ha lehet 6K is? A RED Dragon tudja.