Főoldal > Hirek > A sosem létezett emberek arcai

t: 1114

A sosem létezett emberek arcai



Napról napra újabb érdekes technológiai vívmányok kerülnek napvilágra, melyeknél a mesterséges intelligencia, az AI kulcsfontosságú alkotóelem. Az egyik legmegdöbbentőbb, nemrég nyilvánosságra hozott ilyen technológia emberi arcokat képes generálni, szinte tökéletes élethűséggel.

Arcgenerátor

Nem egyszerű mutatvány az, amit az Uber szoftvermérnökeként is ismert csapatával létrehozott. A www.thispersondoesnotexist.com weboldalon (a weboldal időközben megszűnt) minden betöltéskor egy képet kapunk. Egy férfi, nő, fiatal, idős ember portréja. Ha nem tudnánk miről van szó, nem is tulajdonítanánk neki jelentőséget. Azonban ezek a portrék nem egy létező személy fotói. Ezek a portrék a mesterséges intelligencia által generált képek.

Az Nvidia tavaly kiadott kutatásain alapuló szoftver egy hatalmas portréfotó adatbázis alapján létrehozott neurális hálózat alapján dolgozik, így hoz létre új, valószerű arcokat. Valahányszor megnyomjuk a weboldalon a frissítés gombot, az AI nulláról indulva készít egy új arcot.

Az AI mögött lévő keretrendszert eredetileg Ian Goodfellow munkáira alapozták, aki az Nvidia SyleGan algoritmusáért felelős. Ezt később publikussá tették és hamar rájöttek, mennyire flexibilis technológiát sikerült alkotniuk. Habár a fenti weboldal éppen arcokat generál, ugyanezt az algoritmust elméletileg felhasználhatjuk bármilyen rendszer utánzására. A próbálkozások között eddig vannak már anime arcokat, betűtípusokat és graffiti rajzokat generáló mesterséges intelligenciák is.

Mit hoz a jövő?

Ez az AI még nem tökéletes, néha az arcok torzak, hibásak. De a nagy többségben elég hihetőek és ha nem tudnánk, mit kell nézni rajta, egy pillanatra sem gondolnánk, hogy nem igazi. Ez egyrészt hatalmas segítség lehet a jövő dolgozóinak, pár paranccsal új dolgokat alkothatnak, legyen szó mérnöki, vagy művészeti területről akár.
Veszélyeket is hordoz persze magában az eljárás. Ha ilyen jó hamis képeket, videókat tudunk létrehozni, honnan fogjuk tudni a jövőben, mi igazi és mi nem az?


Hozzászólások

vissza a hirekhez | vissza címoldalra

A japán Hayabusa-2 nevű űrszonda sikeresen detonált egy robbanó töltetet egy aszteroidán a küldetése során. A Ryugu nevű aszteroida felületén történő robbantás a kutatás fontos része volt, így a keletkezett kráterből értékes információkat adó leletek gyűjthetők...
Habár az Apple-re gondolván elsősorban nem a játékipar ugrik be az embereknek, mobilos téren a cég igencsak nagy szeletet hasít ki a tortából. Csak az Apple Store-ban helyet kapó több mint 300.000 játék és az azt használó közel 1 milliárd játékos is jól mutatja, hogy az Apple-nek érdemes a játékosokkal foglalkoznia.
Úgy tűnik lassan, de biztosan révbe ér a Google által fejlesztett játék streaming szolgáltatása. A héten újra jelet adott magáról a projekt a San Francisco-ban tartott Game Developers konferencián.
A Microsot azt tervezi, hogy a csoportos beszélgetések maximális létszámát a jelenlegi 25-ről 50-re tornázza fel. A Skype-os csoportos videóhívások 2014-től váltak ingyenessé a desktop alkalmazásban, mielőtt a webes appot, majd az Android, IOS és Windows 10 Mobile rendszereket is elérte volna. Nem sokkal később bejelentették a 25 fős felső határt..