Főoldal > Hirek > Újabb okosszemüveg, ezúttal a Sonytól

t: 1491

Újabb okosszemüveg, ezúttal a Sonytól

A Google koncepciója szerint a Google Glass egyik lencséje lenne kijelző, a másik teljesen szabad a szemnek, kamera található benne, és folyamatos kapcsolatban áll a Google felhő alapú rendszerével, szerverével.
A Sony azonban újabb szinten gondolkozik már régóta: a 2008-2009-es beadott tervek szerint a szemüveg mindkét lencséje kijelzésre alkalmas lenne, így teljesebb élményt nyújtva a felhasználónak. Ezt pedig egy kivetítő eszköz teszi lehetővé, mely a képet a lencsére juttatja.
A beadott vázlat egyenlőre csak a készülék sablonos felépítését foglalja össze, további információkat nem ad technikai adatokról, technológiákról, így ezekre várni kell még.
Viszont ezek a szemüvegek felvetnek bizonyos ellenérveket is.
A készülékekben található kamera is, a Google Glass ellenzői ezzel kapcsolatosan azzal érveltek, hogy ezentúl kamerázni teljesen észrevétlenül lehet, akár tiltott helyeken is, továbbá hogy ha a Google szerverein tárolt információk és videók nem titkosak, akkor akár azt is tudni fogják, hogy merre jártunk adott időpontokban, lekövethetőek lesznek a tevékenységeink. És ezek személyiségi jogokat sértenek.
Másik ellenérv a szociális kapcsolatok további romlásának esélye. Manapság sok helyen látni a várakozó emberek kezében a mobilokat, amint épp az internetet használják, esetleg játékokkal szórakoztatják magukat. Ez a melléktevékenység jelentősen elvonja figyelmünket embertársainkról.
Pozitívum azonban, hogy hatalmas kényelmet nyújthat számunkra egy film megnézésekor, esetleg a navigációban. A Google Glass hangutasítás készlettel dolgozik, nagy eséllyel a Sony is hasonló technológiát fog használni, mellyel akkor is használható a szemüveg, ha kezeink foglaltak.
Rossz hír a csökkent látóképességűeknek, hogy ezek a szemüvegek szimplán csak a kinézetükben hasonlítanak a normál szemüvegekre, a látásjavításra nem képesek.


Hozzászólások

vissza a hirekhez | vissza címoldalra

Van egy bevett szokás, miszerint a mobilgyártó a készülékére tett operációs rendszert finomhangolja, a saját arculatára alakítja. Így tesz a Samsung is a készülékeivel, csak ilyenkor beugrik a baki: biztonsági rések születnek.
Egyre ismertebbek a felhasználók körében a „kattints és keress pénzt” típusú, hirdetésekkel foglalkozó oldalak, melyek fizetnek a kattintás illetve megtekintés után. De vannak olyan csoportok, melyek illegálisan automatizálják ezeket.
Egy nagytudású okostelefon akár a 100-150 ezer forintot is meghaladhatja manapság a hazai piacon, de máshol is hasonlóan alakulnak az árak, melyek nagy része a reklámok díjai. De mi a helyzet, ha nem reklámozunk?
A kommunikáció és a hírközlés az egyik legszükségesebb tényező a nehéz helyzetekben, az úgynevezett kritikus infrastruktúra része. De ebben a rendkívüli időjárási helyzetben a tájékoztató honlapok is feladták.